המדריך המלא לכתיבת תוכן שיווקי – פרק 2

ניווט מהיר במאמר

לאחר שהצגנו בפניכם בפרק הקודם מספר שיטות ל'שאיבת' תוכן שיווקי מוכן מלקוחות במספר דרכים, הפרק נלמד אתכם את הטיפים, הטקטיקות והטכניקות לכתיבת קופי מוצלח בעצמכם.

אז מבלי להאריך בהקדמות מיותרות, בואו נתחיל בהבנת 7 הסודות עליהן מושתת כתיבת תוכן שיווקי.

׳מגלשה חלקה׳


יכול להיות שיהיה לך את הטקסט המושלם, אך אם קהל היעד אליו פנית לא ימשיך לקרוא מעבר לשורה הראשונה – אין ספק שהקופי נכשל.

לכן המטרה החשובה ביותר היא בראש ובראשונה ליצור התעניינות אצל הקורא כבר במשפט הראשון.

או כפי שג'ו שוגרמן נוהג להגיד: 'המטרה כולה של המשפט הראשון בפרסומת היא לגרום לקורא להגיע למשפט השני'.

במילים אחרות – אנחנו רוצים לגרום לכתיבה שלנו להיות, כפי שנהוג לומר בעולם התוכן, 'מגלשה חלקה' (slippery slide) עבור הקוראים שלנו.

יש אמנם מספר דרכים באמצעותן ניתן להשיג זאת אך אנחנו נתרכז רק בשניים היעילים ביותר:

    • סיפורים קצרים – לתת לקורא תמצית מינימלית של סיפור כלשהו שהשירות\המוצר שלנו פותר.

      ניתן להשתמש בתמונה\וידאו מלווה בשניים שלושה משפטים קצרים כשהרעיון המרכזי הוא המוצר עצמו ולא הסיפור.

      לדוגמא: נניח שאנחנו מוכרים קולרים זוהרים לחיות מחמד.


      במשפט הראשון נספר על המצב הנוכחי (מצב בו לא נעשה שימוש בקולר) ונציין מספר חסרונות (למשל על כך שקשה לראות את אותה החיה בלילה ולכן הסיכוי לדריסה גבוה הרבה יותר).

      במשפט השני נספר על המוצר שלנו (במקרה הזה הקולר) ועל הערך המוסף שהוא נותן ללקוחות (רוגע\שלווה\נחת) שמשתמשים בו.

      מומלץ להוסיף נתונים סטטיסטיים (מספרים) במידה ויש – דבר שאוטומטית מגביר את התעניינות הקורא (נרחיב על כך בהמשך).

      בשורה התחתונה חשוב לזכור שאנחנו מוכרים מוצר ולא סיפור.

    • לולאה לא סגורה – בשונה מהסעיף הקודם, כאן נשתף את הקהל בפתרון\שירות שאנחנו מציעים בשורה הראשונה כשבשורה השנייה נעדיף לתת דווקא לקורא לבצע פעולה כל שהיא או להביע נכונות במידה מסוימת שאכן נדע שהוא 'נפל ברשת' שלנו.

      לדוגמא: נגיד שנרצה למכור מדריך העוסק במציאת מילות מפתח.

      במשפט הראשון נציין ואפילו נבטיח שאנחנו כאן על מנת להעניק ללקוח את מילות המפתח המתאימות ביותר לעסק שלו.

      במשפט השני נבקש מאותו לקוח לשתף אותנו באמצעות תגובה\הודעה באילו מילים הוא השתמש עד היום.

      מה שניצור באמצעות טכניקה זו, זו התלהבות ועניין כמעט מוחלטים מהסיבה שחשפנו בפני הקורא פתרון לבעיה שהתחייבנו לעזור בה כשמנגד ביקשנו ממנו לעשות פעולה שכביכול תראה על שיתופיות מצד שני הצדדים.

      אסטרטגיה זו אוטומטית תיצור את התחושה של ההזדהות והאכפתיות שאותה כ"כ רצינו להשיג.

AIDA פרומולה (Attention, Interest, Desire, Action)


AIDA היא נוסחה שנועדה להגדיל מכירות, אימייל ניוזלייטר וכו'. טכניקה זו בנויה על ארבעה שלבים קבועים שבאמצעותם ניתן ליצור טקסטים שיווקיים סופר איכותיים.

מטרת השלב הראשון היא לעורר את תשומת הלב של הקורא. בשני היא להציג את האינטרס\הרווח שאנחנו נותנים.

בשלב השלישי נחזק את רצונו של הלקוח באמצעות משפט שיוכיח לו את זה שחור על גבי לבן כשברביעי נשאר לנו למעשה רק להוביל אותו לפעולה עצמה. נוסחה די פשוטה והגיונית כשחושבים על זה אך במידה ולא הצלחתם להבין – אל דאגה, מיד נסביר.

נחזור לדוגמא הקודמת על המדריך למציאת מילות מפתח.

בשלב הראשון נספר בקצרה על המדריך ונעצים אותו בכך שנגיד שהוא 'המדריך הטוב ביותר למציאת מילות המפתח עבור העסק שלך'.

בחלק השני נשתף את הלקוח בערך המוסף שאנחנו כחברה נעניק לו (מומלץ להדגיש את ההבטחה) – 'אנחנו מתחייבים שמספר הכניסות לאתר שלך יגדל באופן משמעותי'.

במשפט השלישי, לאחר שכבר השגנו את תשומת הלב של הלקוח כמעט באופן מוחלט, 'ניתן' לו להחליט ולהבין שזה אכן מה שהוא חיפש – 'במילים אחרות, אם אתה מעוניין להעלות את ההכנסות שלך, זה המקום בשבילך'.

לסיום נשתמש במילה שתיים שיגרמו ללקוח לבצע את הפעולה (קדימה\בוא נצא לדרך) או אפילו בכפתור קריאה לפעולה (רכישה\הרשמה\כניסה לאתר וכו').

עדיף יתרון אחד ביד מאשר שני מאפיינים על העץ


לציין מאפיינים הקשורים בעסק שלך זה נחמד אך אין כמו להציג תכלס את היתרונות בשטח.

מומלץ להדגיש את היתרונות ומיד אחר כך לתאר אותם באמצעות המאפיין. קצת מסובך להבין את העיקרון הזה ולכן נדגים מספר דוגמאות.

'קל לתכנן את היום שלך' (מאפיין) – 'תשיג את המטרות שלך בלי טיפת לחץ' (יתרון)

'ניתן לבטל בכל רגע נתון' (מאפיין) – 'בלי התחייבות' (יתרון)

שיטה נהדרת לכתיבת תוכן שיווקי מוצלח ויתרה מכך להבנה בסיסית של מאפייני הקהל שלכם החל מנקודות החולשה שלו ועד לנקודות החזוקה שלו.

קריאה לפעולה ׳חזקה׳


אחת הטעויות היותר נפוצות היום בעולם הפרסום והשיווק היא דף הנחיתה חסר הפרופורציה והלא ברור אשר גורם ללקוחות פשוט לברוח כל עוד נפשם בם וכמובן שלא לחזור יותר לעולם. וחבל!

צאו מנקודת הנחה שלקוח פוטנציאלי אשר הקליק על כפתור ה- (Call To Action (CTA, ללא ספק מעוניין במה שפרסמתם בין אם זה מוצר, שירות או כל דבר אחר.

כשאותו לקוח מבקר בדף הנחיתה שלכם, השתדלו להיות ברורים ככל הניתן ומדויקים בהוראות אותן הוא נדרש לבצע – הרי גם ככה זמנם של אותם 'לקוחות פוטנציאליים' קצוב אצלכם בדף וכל הסחת דעת כזאת או אחרת עלולה פשוט לסיים את ההתקשרות ביניכם.

סדר = יעילות!

הוכחה חברתית


מחקרים מראים שאנשים נוטים להסתמך על הוכחות חברתיות כשהם אינם בטוחים בצעד הבא שלהם.

כלומר כאשר לקוח פוטנציאלי נחשף לשירות שאותו אתם מציעים כשהוא חצוי לגבי הפעולה אותו הוא נדרש לבצע אצלכם, ראיות מוחשיות חברתיות על אמינות והלך הרוח בחברה שלכם עלולה בהחלט לעזור לו לגבש החלטה לגבי המשך ההתקשרות אתכם.

זו הסיבה שכותבי תוכן שיווקי מקצועניים בדרך כלל מציגים תוצאות והמלצות של לקוחות ישנים.

קחו למשל את Hotjar, מלבד העובדה שהם מציעים תקופת ניסיון בחינם, הם מציגים כבר עם הכניסה אל דף הבית שלהם את הנתון על מספר הלקוחות שלהם. תוכן שיווקי מצוין!

  • טיפ של אלופים – איך לפתור את 'פרדוקס' הרשתות החברתיות

אתה זקוק להוכחות חברתיות כדי להגדיל את המכירות אבל מנגד צריך להגדיל את המכירות כדי להשיג הוכחות חברתיות.

סימפטום הביצה והתרנגולת, כבר אמרנו?

למזלנו, אנחנו אנשים אופטימיים שמשתדלים לראות את הטוב בכל דבר, גם במצב בעייתי שכזה, ולכן אנחנו ממליצים על הפתרון הבא – לעשות שימוש ולהציג דוגמאות להצלחות שלנו (גם אם לא מדובר במאות אלפי אנשים).

לדוגמא, אם אני מציע שירות שככרוך בתשלום אך באותה מידה ניתנת גם האפשרות לקבל את השירות לתקופת ניסיון קצרה (אופציה שהרוב המוחלט יעדיף לבחור בה), אני אציג את מספר האנשים שבחרו בתקופת הניסיון שמן הסתם יהיה גדול הרבה יותר ממספר האנשים אשר רכשו למעשה את המוצר שלי.

באותה מידה אנחנו יכולים לקחת חלק קטן אך איכותי מההוכחות החברתיות שיש באמתחתנו ולתת לו את מלוא הדגש.

למשל אם יש לי 15 לקוחות שארבעה מתוכם הגיעו להישגים מרשימים, במקום להציג את כל ה-15, אני אתמקד בארבעה ובתוצאות שלהם.

הצעת מכירה ייחודית (USP – Unique Selling Proposition)


בסעיף זה באמת שאין מה להרחיב יותר מדיי – כשמו כן הוא.

עליכם לשאול את עצמכם את השאלה 'למה שמישהו יקנה דווקא ממני?'

אולי אתם מציעים את המחירים הטובים ביותר, אולי אלה בכלל זמני השילוח הסופר קצרים שאתם מציעים או אולי אפילו ההוכחות החברתיות שלכם הן אלה שיעזרו לכם לענות על השאלה.

בכל מקרה – התוכן שלכם אמור לצעוק ללקוח את ה-USP שלכם.

ואם אין לכם אחד כזה – כנראה שיש לכם בעיות קצת יותר גדולות מכתיבת קופי.

קחו לדוגמא את Warby Parker, ההצעה הייחודית שלהם היא לקבל את מסגרות המשקפיים שלהם בחינם לתקופת ניסיון הביתה ורק לאחר מכן להחליט אם זה אכן רלוונטי עבורכם. זוהי ללא ספק טכניקה ייחודית וסופר שיווקית.

יצירת תחושת ׳דחיפות׳


אז איך נגרום לקורא לבצע רכישה עכשיו? 'נלחיץ' אותו.

יש מספר דרכים להגביר את תחושת הדחיפות אצל הלקוחות שלנו, לדוגמא:

  • 'רק עוד 23 שעות למבצע\הצעה'
  • 'אל תחמיץ את זה!'
  • 'ההצעה מוגבלת בזמן'
  • 'המכירה מסתיימת בסוף החודש'

מיותר להוסיף שהשימוש בטקסטים הנ"ל חייב להיות תואם למבצעים אותם אתם מציעים.

במידה ולא – אמינות העסק שלכם תיפגע קשות.

מלבד השימוש בטקסטים כאלה או אחרים, תמיד ניתן להוסיף לוח שעון דיגיטלי באתר (עדיפות לצבע אדום) או אפילו להקפיץ הודעות על כל שעה שחולפת.

לקוחות, כפי שכבר ציינו, הם אנשים ואנשים לפעמים צריכים את ה'דחיפה' הקטנה לבצע פעולה כזו או אחרת.

הרי אילולא הם היו מעוניינים בשירות שאתם מציעים, הם בכלל לא היו טורחים לבקר באתר שלכם או יתרה מכך להיחשף לפרסומת שלכם.

במידה והמידע אכן היה שימושי עבורכם, שתפו את חבריכם ועזרו גם להם לטפח ולפתח את העסק שלהם ככל שניתן.

ניפגש בפרק הבא!

תנו לנו בפידבקים, נשמח להשתמע…

דילוג לתוכן