טעויות SEO בוורדפרס שפוגעות לכם בהמרות

ניווט מהיר במאמר

אם אתם משקיעים זמן וכסף רב בקידום SEO אך לא דואגים מהעבר השני לנטר ולבחון את ההמרות, אתם כנראה עושים טעות ענקית. הלא ברור לכולנו שתנועה לאתר הינה חסרת משמעות אם אותה תנועה מוגברת לא מנותבת ומומרת לכדי לידים או לקוחות שמכניסים כסף.

שוו בנפשכם שאיש עסקים ישקיע את מיטב כספו כדי למקום את חנותו החדשה בכיכר העיר, היכן שאלפי אנשים עוברים מדי יום ודי לו בכך שהם יחלפו ליד חלון הראווה ולא יכנסו לקנות משהו. נשמע מטופש, הלא כך?!

הקטע העצוב בסיפור הוא, שנתח גדול מבעלי אתרים, בייחוד אתרי "עשה זאת בעצמך" המבוססים על וורדפרס – אינם מודעים לקשר הישיר שבין SEO להמרות. אותם בעלי אתרים חושבים שכל מטרת הקידום האורגני בגוגל הינה להביא תנועה לאתר ותו לא.

במאמר זה, נסקור בהרחבה כמה פוגעני קו מחשבה זה. נחשוף כמה מטעויות ה SEO הנפוצות שלא רק פוגעות בדירוג האתר, אלא גם פשוט מרסקות את ההמרות שלכם.

לא לנהל את נראות האתר במנועי החיפוש


בלוגר וורדפרס ממוצע לרוב אינו מודע לכך שישנה אופציה להניא זחלנים (קרולרים) של מנועי חיפוש מלאנדקס את האתר שלך.

אתם בטח חושבים עכשיו, "רגע, האם אין זו מטרת העל של SEO דווקא כן להיות מדורג ומאונדקס בתוצאות מנועי החיפוש? מה הוא מבלבל לנו את השכל"?

ובכן אתם כמובן צודקים לחלוטין, בתנאי כמובן שהאתר שלכם אינו עדיין בשלבי בניה וכל כולו בלאגן אחד גדול. במצב כזה, אינכם מעוניינים כלל וכלל שמנועי החיפוש יאנדקסו את כל הדפים שלכם עם עשרות עותקים של "לורם איפסום…"

ולכן, כל עוד אתם עדיין שוקדים על האתר והוא עודנו בפיתוח, שימו פעמיכם אל לוח הבקרה ומשם אל לשונית ההגדרות והקליקו על "קריאה". וודאו שם שתיבת הסימון "לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר" – מסומנת ושמרו את השינויים.

כמובן שחשוב לזכור לבטל הגדרה זו בסיום עבודת הפיתוח ולא לפני שאנו סמוכים ובטוחים שישנו תוכן איכותי מספק באתר. הכינו לכם צ'קליסט טרום שיגור האתר בו כלולים קריאת כל הטקסטים, מחיקת שאריות התמונות והתוכן הלא רלוונטי והכלילו בצ'קליסט זה גם נטרול הגדרה חשובה זו !

התעלמות ממהירות טעינת האתר


הבה נניח שהצלחתם סוף סוף להשיג דירוג נאה על אחד מהביטויים המקודמים אורגנית שלכם. אתם נלהבים מההצלחה ובצדק, אבל אחרי כמה ימים אתם שמים לב שאחוזי הנטישה גבוהים מאוד ורוב הגולשים פשוט נוטשים אחרי זמן קצר את האתר. הדירוג הנפלא שלכם בעמוד הראשון מביא תנועה אבל לא המרות.

החשוד המיידי שלנו בהקשר הזה, הינה מהירות טעינת האתר. מהירות טעינת הדפים היא בעלת פוטנציאל משמעותי להבריח את הגולשים חסרי הסבלנות ולמנוע מהם להפוך ללידים וללקוחות משלמים. מהירות טעינה עלובה תגרום לגולשים לחפש את מזלם במקומות אחרים.

מחקרים של חברת האנליטיקה KissMetrics מראים, שיותר מ 40% מהגולשים לא יהססו לנטוש במהירות אתר שלוקח לו יותר מ 3 שניות לעלות. 40 אחוז אלו, הינם כמעט חצי מהלקוחות הפוטנציאליים, וזה עוד לפני שבכלל יצא לנו להציע להם את מרכולתנו.

מעבר לאחוזי הנטישה עקב זמני טעינה ארוכים מהדרוש, נתון זה מהווה פקטור משמעותי ב On-Page SEO.

למרבה המזל, האצת ביצועי אתר וורדפרס אינה משימה קשה בהכרח. באמצעות פלאגינים כמו WP Rocket ו Imagify Image Optimize, תוכלו בקלות להטמיע פיצ'רים שימטבו ויאיצו בקלות ובמהירות את זמני טעינת האתר. פלאגינים אלו משתמשים בטכניקות מגוונות כגון כיווץ תמונה ללא איבוד איכות, קאשינג לדאטאבייס ומיניפיקציה לקוד.

ניתן גם להשתמש ב Google PageSpeed Insights כדי לקבל הערכות וניתוחים יסודיים ומתקדמים יותר אודות ביצועי האתר שלכם. בנוסף לאיתור תקלות המצריכות התייחסות מיידית, הכלי יציג לכם גם המלצות אופרטיביות כיצד לתקן אותן.

ביצוע טירגוט לביטויים נרחבים ולא מדוייקים


אם אתם מעוניינים שהקידום האורגני שאתם מבצעים יביא לתוצאות שמכניסות לכם כסף, אתם צרייכים לוודא שאתם ממטבים את האתר שלכם עבור ביטויים מדוייקים ככל האפשר.

מן הסתם שמעתם עצה זו כמה פעמים בעבר אבל שווה לחזור עליה שוב ושוב :

אל תבצעו אופטימציית SEO עבור ביטויים נרחבים, ולא משנה כמה חיפושים חודשיים או תנועה יש להם.

בכך שתעשו זאת, תמצבו את עצמכם מול מתחרים עם כיסים עמוקים יותר משלכם – לרוב חברות שמחזיקות משרדי SEO ייעודיים שעובדים מסביב לשעון.

במקום זאת, חפשו ביטויי "זנב-ארוך" שלא רק בעלי תחרות נמוכה יותר, אלא גם כאלו שפונים לקהל יעד צר, אך איכותי ורווחי יותר.

כלי מחקר מילים כמו Ubersuggest יסייע לכם להרחיב את גרעין סל הביטויים שלכם למאות ביטויי "זנב-ארוך" תוך שניות. פשוט הקישו כל ביטוי רלוונטי, מילת חיפוש או מושג לשדה הראשי והקליקו על הכפתור "Look-Up".

מלבד להציע ביטויים נוספים, Ubersuggest מספק גם מדדים שיכולים להצביע על כדאיות השימוש בהם.

כאשר מבצעים מחקר על ביטוי ב Ubersuggest, כלל אצבע חשוב הוא לנסות להימנע מביטויים עם דירוג תחרות של 1.00 או קרוב אליו. למעשה, אם לא התעסקתם ב SEO בעבר, עדיף שתתמקדו בביטויים עם דירוג תחרות של 0.4 או פחות.

כדאי גם להשתמש באפשרות הפילטור של התוצאות כדי למצוא ביטויים הכוללים בתוכם שאלה או שהינם ביטויים בעלי קונוטציה מסחרית כגון: "איך אפשר ל…" או "איפה אפשר לקנות X". אלו ביטויי חיפוש שנמצאים בשימוש על ידי אנשים שעומדים על סף קנייה ממשית ורוצים ומוכנים כבר לפעול בנושא.

לא להשתמש בביטויים בצורה נכונה


אחרי שזיהיתם את הביטויים הרלוונטיים עבורכם, אל תסתפקו באיזכור הביטוי פעם אחת במאמר באתר ובכך אפשר כבר לסגור את הבסטה.

שימו אל ליבכם שביטויי חיפוש מגלמים בתוכם את הציפיות של הגולש. אם אתם רוצים לקשור את הגולש אליכם, לעניין אותו ולגרום לו להשאיר את כספו אצלכם, תוכן הדף הרלוונטי חייב להיבנות עם אסטרטגיה ייעודית סביב הביטוי הנ"ל.

ביטויי החיפוש חייבים לשאת את הפוקוס העיקרי במהלך יצירת התוכן, לא רק משהו שמוסיפים בטלאי גס אחרי שכבר כתבתם את המאמר שיהווה את התוכן בדף.

איך אפשר לוודא באמת שאנו אכן עומדים בדרישה זו? ובכן, אם הביטוי הרלוונטי מתמזג בטבעיות בתוכן הדף, בכל המקומות הספציפיים בו בחרתם להכניס אותו, ניתן להניח שאתם בדרך הנכונה.

כלי ייעודי וחשוב לכך כמו Yoast SEO יכול להדריך אתכם איך למזג את הביטוי הנדרש אל תוך התוכן. כלי זה מנתח גם את תוכן המאמר בזמן אמת, ומספק הנחיות ברורות וקלות למעקב ולביצוע.

כלי זה מאפשר לכם לערוך את שדה ה "Meta Description", את ה Title ואת מחרוזת הקישור, הכל במקום אחד. ויש גם מקום ייעודי להזין אליו את הביטוי הממוקד לפיו ינתח הכלי את העמוד ויציג את התוצאות הרלוונטיות.

לא להשתמש במבנה Permalink לא ידידותי


ולקינוח, צריך לזכור שמנועי חיפוש כמו גוגל, מתמקדים בעיקר על מדד חווית המשתמש.

ולכן, צריך לעבוד, להקציע ולשפר את האתר עד שאתר הוורדפרס שלכם ממוטב עד לפרט האחרון מבחינת חווית המשתמש, כולל גם מבנה Permalink של האתר שלכם.

המפתח הוא להשתמש במבנה לינקים קבוע מראש, שהינו קריא, מזמין וניתן לזכירה בצורה קלה לכל המשתמשים. ובוורדפרס, המבנה הידידותי ביותר מבחינת חווית המשתמש שהוא גם יעיל ומיטבי באספקט של SEO  הינו – פורמט "שם הפוסט" ומבנה מותאם אישית שכולל גם את הקטגוריה.

לסיכום:


אם אתם מעוניינים שאתר הוורדפרס שלכם ייצר לכם ערמות של כסף, אתם צריכים לחשוב על יחס ההמרות שלכם עוד בזמן תכנון אסטרטגיית ה SEO של האתר ולמקד את מיטוב האתר תוך מחשבה "מכירתית" מראש.

וודאי ששום אספקט ממה שתואר כאן אינו קל ופשוט ליישום. אבל כל עוד הנקודה המוסברת כאן הובנה, תוכלו לאתר את השגיאות שלכם ביתר קלות. בכך תוכלו לצאת לדרך הנכונה ולהתחיל לממש את פוטנציאל הרווח המקסימלי של האתר שלכם.

איזו טעויות ספציפיות אתם ביצעתם, בבניית הSEO  לאתר הוורדפרס שלכם? חושבים שפיספסנו משהו? רוצים להעיר או להאיר על טעות כלשהיא?

תרגישו חופשי לטקבק לנו.

דילוג לתוכן